У 2023 році nasa запустить в космос новий місяцехід viper. Чим він займеться?

122

Приблизно до 2030 року вчені хочуть побудувати місячну станцію. Вона буде виконувати роль перевалочного пункту під час польотів на більш далекі космічні об’єкти на зразок марса та інших планет. За розрахунками дослідників, такі подорожі вимагатимуть великої кількості палива. Так як привозити його з землі буде занадто дорого, виробництвом ракетного палива планується зайнятися прямо на місяці. Одним з його найголовніших складових частин є вода і саме її вчені хочуть знайти на місячній поверхні найближчим часом. Щоб виконати це завдання, в 2023 році аерокосмічне агентство nasa відправить на місяць свій перший за останні 50 років місяцехід. Він називається volatiles investigating polar exploration rover (viper) і протягом 100 днів буде вивчати найхолодніше місце в сонячній системі. Йдеться про кратер нобіле, на поверхню якого практично не падає сонячне світло.

Місяць досі погано вивчена, тому вченим належить виконати велику роботу

цікавий факт: свою назву кратер нобіле отримав на честь італійського будівельника дирижаблів умберто нобіле (umberto nobile). У 1928 році він і його команда пролетіли над північним полюсом, але на зворотному шляху зазнали аварії. Частина екіпажу загинула, але умберто нобіле та інші учасники експедиції вижили. На тему цієї катастрофи знято фільм»червоний намет”.

Особливості місяцеходу viper від nasa

Подробицями про плани агентства nasa поділилося видання science alert з посиланням на business insider. Точної інформації про технічні характеристики місяцеходу viper на даний момент немає. Але відомо, що він буде розміром з візок для гольфу або газонокосарку. Також повідомляється, що в якості джерела енергії він буде використовувати сонячне світло. Що стосується датчиків, місяцехід явно отримає прилади для визначення дальності об’єктів і їх складу. Судячи з зображення нижче, він буде оснащений маячком для освітлення навколишнього простору. Головним завданням апарату, як і говорилося вище, буде пошук води в рідкій або твердій формі. Для цього йому може знадобитися бурова установка, тому що не факт, що запаси знаходяться на поверхні. Також місяцехід побудує детальну карту місцевості.

Приблизний зовнішній вигляд місяцеходу viper

Пошук води на місяці

У понеділок, 20 вересня, представники nasa назвали місце посадки місяцеходу. Ним стане кратер нобіле (не плутати з нобілі), який розташований на південному полюсі видимої сторони місяця. Діаметр кратера дорівнює 80 кілометрам, а глибина досягає 3,7 кілометрів. Він знаходиться на височині, тому вченим буде легше тримати зв’язок з апаратом. Також це місце цікаво різноманітністю навколишніх умов. На поверхні кратера є як холодні області з температурою до -223 градусів цельсія, так і відносно теплі місця з нульовою температурою. Вчені сподіваються, що при одній з наявних умов на місяці може зберегтися велика кількість води. Апарати, що кружляють навколо земного супутника, вже довели факт наявності рідини, але вчені знають її точне місце розташування і склад.

Відео про місію viper на кратері нобілі

Основна складність місії полягає в тому, що місяцехід працює на сонячній енергії, а в кратері нобілі її дуже мало. За словами керівника місії viper ентоні колапрета (anthony colaprete), місячні полюси дивовижні — особливо цікавий південний полюс, на якому багато високих утворень. Вони кидають від себе тіні, довжина яких може становити кілька кілометрів. Щоб не залишитися без енергії, місяцеходу viper доведеться рухатися по «коридорах світла». Але іноді апарату доведеться занурюватися в поглиблення, які не бачили сонячного світла протягом мільярдів років. Це дуже ризиковано, але саме там можуть знаходитися стародавні резервуари льоду. Очікується, що всього місяцехід подолає відстань від 16 до 25 кілометрів і відвідає шість точок з різними температурними діапазонами.

Запуск місяцеходу viper

Якщо viper успішно опуститься на поверхню місяця, він стане першим робочим місяцеходом nasa за останні 50 років. Для його запуску в космос буде використана ракета-носій falcon heavy від компанії spacex. А для посадки на місяць вчені хочуть використовувати платформу griffin, розробкою якої займається компанія astrobotic.

Посадкова платформа griffin від astrobotics

Якщо вам цікаві новини науки і техніки, підпишіться на наш канал в яндекс.дзен. Там ви знайдете статті, які не були опубліковані на сайті!

Очікується, що зібрані ним дані також будуть дуже корисні для проведення місії «артеміда», в рамках якої на місяць знову будуть відправлені люди. На даний момент повернення людей на місяць заплановано на 2025 рік. Однак, нещодавно ілон маск на подив багатьох оголосив, що зможе зробити це набагато раніше. Детальніше про його гучну заяву я писав у цьому матеріалі.