І сміх і Греф, голова Ощадбанку розповів, як разом з Єльциним боровся з олігархами

88


Після сообщний про вимоги народу звільнити одного з найбільш одіозних маргіналів російської політичної еліти, президента Ощадбанку Германа Грефа, голова Ощад дав інтерв’ю державному телеканалу «Росія-1» в якому рассказхал як він боровся з олігархами, що вони тепер не мають влади і як йому хочеться займатися чимось на зразок Роснано. Примітно, що настільки вірнопідданське заяву Греф зробив через місяць після вкрай хвалебного листа Суркова. Загалом, Греф захитався…
Ведуча програми «Дійові особи з Наїль Аскер-заде». попросила Грефа прокоментувати виступ голови правління «Роснано» Анатолія Чубайса про боротьбу з існувала в 1990-е роки в Росії системою олігархічного капіталізму. «Олігархічний капіталізм в Росії виникав у 1995-1997 роках. У 1997-му ми почали з ним бійку. Перша велика бійка з ним наша. Вибачте, моя. Зараз назвіть бізнесмена або двох, які серйозно впливають на російську політику. Їх немає», — заявляв Чубайс в середині квітня на «Росії-1».
Глава Ощадбанку Герман Греф заявив про те, що в Росії завдяки Володимиру Путіну була проведена велика «хірургічна робота» щодо відсторонення олігархів від влади в 2000-х роках. «З початку 2000-х років з приходом команди Путіна, на мій погляд, була пророблена велика хірургічна робота по їх усуненню від влади. Я б не хотів жити в країні, в якій командують олігархи. Держава має займатися своєю справою, а підприємці — своїм, і ні в якому разі не плутати місце ні перше, ні друге», — сказав Греф.
Ось тут хоч сльозу розчулення пусти, буквально два богатиря Анатолій Чубайс з коробкою з-під ксерокса і Герман Греф в 1997 році вийшли проти олігархії і врятували Росію. Правда, через рік Росія від таких талановитих керівників впала в кризу і витягувати її звідти довелося команді Примакова, який першим ділом вигнав «чиказьких хлопчиків», але це дрібниці – Примакова немає, Хазін не в честі і тепер можна розповісти, як грефы рятували Росію.
Що стосується відсутності впливу в політиці, то так, почасти вдалося переламати ситуацію, але тільки почасти. Як «бізнес» не впливає, найкращий приклад тут сам Греф, якого «Форбс» офіційно назвав найбільш впливовою людиною в Росії після Путіна. А вже про плани підмінити належить на 40% західним «партнерам» Ощадбанком держава, передавши банкстерам право видавати права і паспорта, РИА «Катюша» писала неодноразово.
Так само як і про те, що саме Греф, як відомо, фактично керує всією ідеологією реформи освіти.
Ми вже не говоримо про те, що ще рік тому нинішній обвинувачений у тяжких злочинах олігарх Михайло Абизов був другом — міністром прем’єра Дмитра Медведєва. А ще були брати Магомедовы, у яких за спиною, як пише «Царгород», стояли не просто високопоставлені чиновники з уряду Росії, а його перші особи. Мова йде про прем’єр-міністра Дмитра Медведєва, першого віце-прем’єра Ігор Шувалов, а також заступнику голови уряду Аркадії Дворковиче. Та й клан Арашуковых, одного з представників якого довелося під білі рученьки з Ради Федерації виводити, теж не згоден з Грефом – їх складно запідозрити в тому, що вони не впливали на політику у себе в регіоні.
І це тільки ті які сидять -а скільки ще їх, поки не сидять…
Розповівши про боротьбу з олігархатом, Герман Греф додав, що особисто зіткнувся з олігархами «в повний зріст». «Тоді засоби масової інформації були виключно олігархічні, і єдине, що можна було прочитати про себе, — це чергову небилицю, яку на замовлення олігарха розміщували у всіх ЗМІ. Тому, звичайно, олігархи мали колосальну владу, був період, коли вони були значно сильніше уряду», — зазначив глава «Ощадбанку».
І крім «гаразд» цю заяву, не викликає ніяких емоцій. Ось просто на пам’ять найвідоміші. Як повідомляється на їх офіційному сайті, в американо-олігархічну мережа тестя Андрія Малахова – Андрія Шкулева Hearst Shkulev Media входять такі бренди як «Фонтанка», ELLE, ELLE girl, ELLE DECORATION, MAXIM, Marie Claire, «Щасливі Батьки»/Parents, PSYCHOLOGIES, DEPARTURES, «Антенна-Телесемь», StarHit, «Навколо Світу», Wday.ru, Woman.ru. Крім цього в групу компаній входить підрозділ Hearst Shkulev Digital, яке видає мережа міських порталів, а також класіфайди: сайт пошуку житла N1.RU і сайт пошуку роботи Зарплата.ру. Група компаній Hearst Shkulev має 67 регіональних представництва в Росії та країнах СНД (включаючи всі найбільші крайові і обласні центри федеральних округів). У загальному числі вони мають 105 млн. унікальних відвідувачів в місяць, що можна порівняти з аудиторією найбільших державних ЗМІ.
Далі йде британський резидент і один з найбагатших людей Лондона і Росії — Алішер Усманов, який володіє 50% медіахолдингу ЮТВ, що об’єднує федеральні телеканали 7ТВ і «Муз-ТВ», а також 33 регіональні ефірні телестанції. Серед інтернет-активів підприємця — 45,4% голосуючих і 26,9% звичайних акцій компанії Mail.ru Group (100% Mail.ru, 100% «Однокласники.ру», 100% ICQ, більше 25% QIWI і ін) і, за оцінками Forbes, 75% DST Global (частки в Facebook, Zynga, Groupon). Особисто пану Усманову належать ВД «Коммерсантъ» і частка в компанії SUP (Gazeta.ru, Livejournal.com, Championat.ru, Quto.ru і агентство +SOL, що продають рекламу в інтернеті).
Холдинг «Профмедіа» належить інвестиційному гіганту «Інтеррос» Володимира Потаніна. Серед активів холдингу в світі телебачення — ТВ3, «П’ятниця» і «2х2», у сегменті радіо «Авторадіо», Energy, «Гумор FM» і «Радіо Романтика». У березні 2013 року популярний новинний і суспільно-політичний ресурс lenta.ru належав «Профмедіа», перейшов під управління іншого російського мультимільйонера, Олександра Мамута. «Стрічка.ру» стала, таким чином, частиною нової об’єднаної медіаімперії під назвою «Афіша-Рамблер-SUP». Крім «Стрічки», «Рамблера» і «Афіші» в нього входить, наприклад, що займає 1-е місце по цитованості серед інтернет-ЗМІ gazeta.ru.
Група «Онексім» Михайла Прохорова володіє контрольним пакетом медіагрупи РБК, а також журналом і порталом «Сноб». В останні роки повідомлялося, що портфоліо належать йому медіа активів поступово зменшувалася. Однак тепер ситуація може змінитися, якщо до його рук перейде газета «Ведомости». Повторимося – це не всі, а найбільш відомі, які вже сьогодні переграють державні ЗМІ. Це не кажучи про те, що до багатьох «державним» ЗМІ є великі питання-якій державі вони служать.
Далі автор вислову «країна-дауншифтери» Греф різко змінив курс і тепер розповідає, як наша економіка рвоне вперед, а він сам ось ні разу не хоче уряд, тільки хіба що в крайньому випадку, якщо сильно покличуть
«Є багато молодих людей, амбітних людей, які мріють працювати у владі. Це точно не я», — заявив Греф, додавши, що взагалі він би хотів зайнятися технологічним підприємництвом. Мабуть в Роснано або подібної організації, так що Анатолію Борисовичу варто напружитися – двох Болівар, в сенсі Роснано, не витримає, а тому комусь доведеться посунутися. І не факт, що посунеться Греф.
В цілому ж інтерв’ю Германа Оскаровича було вкрай незвичайним, а головне – Греф виступив не з ліберальних позицій, не закликав йти на Захід, визнавши, що санкції надовго і говорив нехай не є патріотом, але як лоялист і охоронець – багато похвали в адресу Президента, обіцянок знизити кредитну ставку, як вимагав Президент.
В контексті останніх подій, а саме протестних настроїв, можна зробити висновок, що дане інтерв’ю, як і раніше стаття Суркова, було зроблено не для громадськості і глядачів каналу «Росія». Герман Оскарович надто відомий глядачам і читачам своїми справжніми поглядами і позиціями. Всі ці висловлювання були зроблені лише для однієї людини, щоб він знав, що Греф не зрадник, не Абизов і Дворкович, не побіжить на Захід, а свій в дошку. І це не може не радувати, бо якщо довелося терміново доводити вірність, то явно були питання… Будемо сподіватися, що ті кому слід не дозволять себе ошукати одним інтерв’ю, і на питання доведеться відповісти по суті.
РИА Катюша